ΑΡΘΡΑ

Ένα υπόμνημα που δεν φτιάχνει τους όρους των αρίστων, αλλά τους όρους των μεταξεταστέων της ζωής. Το μόνο βέβαιο είναι πως τα παιδιά ΑΜΕΑ δεν στερούνται τίποτε δεξιοτήτων. Κάποιοι πρέπει να το καταλάβουν

“Τέλος, σε όλη αυτήν την σοβιετικού τύπου νομοθέτηση δεν μπορούσε να λείψει και μια αμφίβολης σκοπιμότητας επίδειξη ανθρωπισμού. Στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου 71 προβλέπεται ότι «στα ιδιωτικά σχολεία δύνανται να εγγράφονται και να φοιτούν μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, με τους ίδιους όρους, προϋποθέσεις και προσαρμογές που ισχύουν για τα δημόσια σχολεία[…]» και ότι «απαγορεύεται η άρνηση εγγραφής μαθητών εξ αιτίας της αναπηρίας ή των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους.» Ας μας πληροφορήσει ο κύριος υπουργός πόσους κτηριολογικούς ελέγχους διεξήγαγε ο ΕΟΠΠΕΠ στα δημόσια σχολεία σχετικώς με την ευκολία πρόσβασης σε αυτά μαθητών με αναπηρία, ποια είναι τα ευρήματά του και πώς προτίθενται οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου του να τα αντιμετωπίσουν. Έχει, επίσης, αντιληφθεί ο κύριος Υπουργός ότι το ισχύον εκπαιδευτικό πρόγραμμα, αναλυτικό και ωρολόγιο, και η συγκρότηση των τμημάτων τάξεων, έτσι όπως είναι αυστηρά υπερ-ρυθμισμένα και άκαμπτα, δεν βοηθούν παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις την ομαλή ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;”

Μόλις διαβάσατε απόσπασμα από υπόμνημα του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων. Είναι εμφανής ιδεολογικά πια η πρεμούρα ορισμένων να φανεί πως σήμερα διεξάγεται μια κόντρα μεταξύ αρίστων και κηφήνων- νοσταλγών της ΕΣΣΔ. Και πάνω σε αυτό ακριβώς και η σημερινή Αξιωματική Αντιπολίτευση δομεί την ρητορική της προεξοφλώντας σε γενικές γραμμές πως κάθε αριστερός ή μη κεντροδεξιός είναι ένας μέτριος που μόνο υπό σοβιετικές προϋποθέσεις και υπό τωρινές κυβερνητικές αρωγές έχει παρόν και μέλλον.

Εδώ όμως, και με το παραπάνω υπόμνημα των σχολαρχών, το πράγμα πάει βαθύτερα. Και το έδαφος που διαμορφώνεται για να μπορούν να υπάρξουν τέτοιου είδους υπομνήματα, είναι γκρίζο αφού δεν φτιάχνει απλώς όρους αρίστων αλλά όρους μεταξεταστέων της ζωής. Το χειρότερο δε όλων είναι πως το εν λόγω υπόμνημα προσαρμοσμένο στις επιταγές της αγοράς ουσιαστικά περιγράφει σχολεία υγειονομικές ζώνες που λόγω της υπερεντατικοποίησης και της πειθαρχίας τους δεν είναι ανοιχτά σε όλους- ες.

Μια ακόμη θεωρητική τεκμηρίωση της ταξικής μηχανικής καταρχάς ή αν θέλετε μιας νεοφιλελεύθερης άποψης που χωρίζει τους ανθρώπους σε ικανούς και μη ικανούς. Χωρίς κιόλας να λαμβάνει υπόψιν της αν δίδονται οι ίσοι υλικοί όροι σε όλους για την περιπέτεια της γνώσης και της ζωής.

Δεν ξέρω αν η ύπαρξη ιδιωτικών σχολείων οφείλεται στην αποτυχία των δημόσιων –που παρεπιπτόντως την ευθύνη για αυτό είχαν και οι προηγούμενοι κυβερνώντες από το 1974 και έπειτα. Ξέρω με βεβαιότητα πως τα παιδιά ΑΜΕΑ δεν στερούνται τίποτε δεξιοτήτων. Συχνά ξεχωρίζουν δε σε όλους τους τομείς, κοινώς δεν μασάνε σε υπερεντατικά προγράμματα.

ΥΓ Και κάτι τελευταίο: Επειδή μοιάζει της μόδας να απαξιώνουμε ή να ακυρώνουμε τα σοσιαλιστικά κράτη του 20ου αιώνα και ορισμένοι θεωρούν πως περιγράφουν υποτιμητικά κάτι αν το αποκαλέσουν «Σοβιετία».

Αλήθεια, έχετε εικόνα του εκπαιδευτικού συστήματος σε ΕΣΣΔ ή σε Αν. Γερμανία και άλλες χώρες; Με όλες τις στρεβλώσεις, τα προβλήματα εκεί και τότε, σας έχουν πει ποτέ για το Πανεπιστήμιο Λομονόσοφ της Μόσχας για παράδειγμα και τόσα άλλα; Δεν συνέρχεστε ορισμένοι;

news247.gr

Ατζέντα